Välkommen till SubjectAid.fi!

Välkommen till SubjectAid.fi!

Så här gör du

1. Välj material

Ange hur många exemplar du vill ha av ett material och lägg materialet i varukorgen.

2. Lägg order

När du beställt alla artiklar du vill ha - gå till den gröna knappen "Visa/Avsluta order", högst upp till höger.

3. Logga in

För att genomföra beställningen - logga in om du är medlem. Annars klickar du på "Bli medlem" och fyller i din leveransadress.

4. Beställ

Genomför din beställning - du får din beställning inom ett par dagar. Helt kostnadsfritt och utan fraktavgifter.

Välj Ämne/Tema

Välj årskurs

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat de mest frekventa frågor och svar.

Allmänna frågor

Är allting gratis?

Ja, allt material är gratis och vi tar inte heller betalt för frakt. Tjänsten är helt kostnadsfri för dig som arbetar inom skolan.

Vem kan beställa material från SubjectAid?

Alla som arbetar inom skolvärlden som lärare, rektor, studie- och yrkesvägledare, bibliotekarie eller annan typ av skolpersonal kan beställa material genom oss. Även du som studerar till lärare eller arbetar med någon annan form av utbildningsverksamhet mot skolungdom är välkommen att beställa.

Hur beställer jag?

För att beställa lektionsmaterial behöver du skapa ett eget användarkonto. Klicka på denna länk för att registrera dig som användare på SubjectAid. Det är helt gratis och du åtar dig ingenting. Du kan när som helst avbryta ditt medlemskap.

Välj produkt genom att trycka på dess benämning. Fyll i antalet. Du kan beställa max 3 klassuppsättningar (96 st), vissa material kan man beställa bara enstaka exemplar. Klicka på”Lägg till” så att produkten hamnar i kundvagnen. Stäng produktfönstret genom att kilcka på det gråa krysset längst upp i högra hörnet. Fortsätt att beställa olika material tills du är klar. Klicka sedan på ”Visa/Bekräfta order”-knappen längst upp till högra hörnet på framsidan. Du kan ändra på din beställning genom att ändra antal eller ta bort produkter. Glöm inte att klicka på "uppdatera"-länken efter ändringar. När du är klar klicka på ”Genomför beställning” knappen. Bekräftelse på gjord beställning kommer till den e-post adress du angivit vid registreringen. Observera att beställningen kan komma att justeras om den överskrider tillåtet antal. 

Kan jag beställa lektionsmaterial till utlandet?

Nej, vi levererar enbart inom Finland.

Jag hittar inte materialet jag söker efter?

Material som är tillfälligt- eller definitivt slut tas bort från hemsidan.
Välkommen att kontakta vår kundtjänst angående frågor om olika material.

Varukorgen är tom, vad är det för fel?

För att kunna spara artiklar i varukorgen behöver din dator vara inställd för att tillåta ”cookies”. Observera också att du måste klicka på ”lägg till” knappen efter varje artikel du önskar beställa för att den skall sparas i varukorgen.

Varför ombeds jag att utvärdera ett material jag beställt tidigare när jag avslutar min beställning?

Varje gång du har avslutat en beställning får du en förfrågan om att svara på några korta frågor om ett material du tidigare har beställt. Frågorna avser det material du ser på bilden. Vi är tacksamma att ni tar er tid att svara på utvärderingsfrågorna varje gång du avslutar en beställning!
De företag, organisationer och myndigheter som medverkar på SubjectAid är angelägna om att höra era synpunkter och tankar om materialen. För dem är det viktigt att veta hur materialet har använts, hur mottagandet har varit och vad som kan förbättras. Utvärderingen är helt anonym och tar cirka två minuter att genomföra.

 

Inloggning och Mina sidor

Glömt kundnummer

Klicka på ”Glömt kundnummer” där du får ange din mejladress så skickar vi ett mejl till dig med dina inloggningsuppgifter. Obs! Kommer mejlet inte fram direkt, kolla även i mappen för ”Skräppost”.

Problem att logga in

Observera att webbplatsen gör skillnad på versaler och gemener när du anger dina inloggningsuppgifter. För att kunna logga in måste datorn också tillåta "cookies”. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du får problem så hjälper vi till.

Varför måste man ange telefonnummer?

I bland behöver fraktbolaget nå dig för att lämna av din beställning på rätt ställe.

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

Vi använder dina uppgifter för att kunna administrera utskicket av det material som du har beställt.
Uppgifterna som lämnas kan komma att användas som underlag till analys av vilka som är beställare i syfte att utveckla materialet. Vi använder också uppgifterna till medlemsutskick både per post och mejl.
Namn, telefonnummer, skola och leveransadress (obs ej mejladress) vidarebefordras också till de företag, myndigheter och organisationer som tillhandahåller materialet. Vi säljer inte våra register vidare till andra parter.

 

Leverans

Hur lång tid tar det innan jag får min leverans?

Så snart du lagt en beställning arbetar vi för att leverera dina artiklar så fort som möjligt. Normalt sett har du din leverans inom sju dagar, oftast går det ännu fortare.

Hur levereras beställningen?

Din beställning levereras till den adress du angett i din användarprofil. Mindre beställningar som ryms i ett kuvert levereras som vanligt brev till angiven postadress, och större försändelser levereras av Posti direkt till skolan på angiven paketadress.

 

Tekniska frågor

Vad är cookies?

SubjectAids webbplats använder cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. Cookien innehåller ingen personinformation utan används för att ge dig som besökare tillgång till olika funktioner på webbplatsen som t ex kundvagnen som du lägger artiklar i när du skall beställa. Du måste tillåta cookies på vår webbplats för att kunna logga in och beställa. 
 

Välkommen att höra av dig till oss på SubjectAid! Vi finns här för att svara på frågor och hjälpa dig med dina beställningar.

Kontakta kundtjänst på telefon 09 5840 0500 eller mejl: info@subjectaid.fi.

 

Tillbaka till produkterna

Kontakta oss